تيتر اخبار
  • 1403/03/22 - 12:53
  • - تعداد بازدید: 135
  • - تعداد بازدیدکننده: 131
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZMXe
با حضور وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صورت گرفت:

افتتاح 3 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان البرز/ احیاء و توسعه صنایع راکد و نیمه فعال در اولویت است

"عباس علی آبادی" وزیر صنعت ، معدن و تجارت به همراه "فرشاد مقیمی" معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر یک روزه به استان البرز ضمن بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان، 3 واحد تولیدی را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، واحد صنعتی کامل دیزل، مجتمع فولاد و آلومینیوم امید ‌و شرکت سبز گلشن تیراژه ۳ واحد صنعتی بودند که روز سه‌شنبه و در جریان سفر یک روزه "عباس علی آبادی" وزیر صنعت ، معدن و تجارت به همراه "فرشاد مقیمی" معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان البرز، به بهره‌برداری رسیدند.

شرکت کامل دیزل تولیدکننده کشنده کامیون در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد است که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ دستگاه کامیون کشنده و اشتغال‌زایی مستقیم ۷۰ نفر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

برای ساخت و راه اندازی این واحد صنعتی پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

بهره‌برداری از مجتمع تولید فولاد و آلومینیوم توسط وزیر صمت

مجتمع تولید فولاد و آلومینیوم امید البرز به‌عنوان دومین طرحی بود که در شهرک صنعتی اشتهارد به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۲ هزار تن انواع فایل آلومینیومی را دارد و زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربعی و با سرمایه ۱۷۲۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی شد.

محصولات این کارخانه برای بسته‌بندی صنایع غذایی و دارویی به کار می‌رود و برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وزیر صمت شرکت تولید ظروف بسته‌بندی را افتتاح کرد

افتتاح شرکت سبز گلشن تیراژه سومین طرح سومین برنامه وزیر در سفر به استان البرز بود. این واحد تولیدی ملزومات و ظروف بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی را تولید می‌کند و برای احداث آن ۱۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و اشتعال مستقیم ۲۳۰ را در پی دارد.

شهرستان اشتهارد دارای سه شهرک صنعتی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

 احیاء و توسعه صنایع راکد و نیمه فعال در اولویت است

"عباس علی آبادی" در حاشیه افتتاح و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد استان البرز، افزود: تلاش ها بر این است تا از ظرفیت های موجود تولیدی و صنعتی کشور به خوبی بهره گرفته شود.

وی، اضافه کرد: بر این اساس دولت سیزدهم تاکنون بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد ، نیمه فعال و فعال کشور را به چرخه تولید بازگردانده یا توسعه داده است. اکنون نیز این روند با سرعت و شتاب در حال طی شدن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان البرز، اظهار کرد: از آنجا که این استان به لحاظ تراکم جمعیت و وسعت کم با مشکلاتی در بخش تامین زمین مورد نیاز صنایع مواجه است، بر این اساس راه اندازی صنایع با فناوری و دانش بالا برای البرز هدفگذاری شده است.

علی آبادی، ادامه داد: استان البرز به لحاظ منابع آبی نیز با مشکل مواجه است و باید واحدهای صنعتی کم آب بر با عمق فناوری در این استان راه اندازی شود.

وی، درخصوص توسعه لکه‌ها و شهرک‌های صنعتی البرز، تصریح کرد: این برنامه با رویکرد حفظ محیط زیست و توجه به فناوری بالا دنبال خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کیفیت محصولات شرکت های خودروسازی کشور بیان کرد: این شرکت ها باید متناسب با استانداردهای موجود محصولات با کیفیت تولید کنند.

  • گروه خبری : سرخط خبرها,گروه اخبار مهم,گروه سایر اخبار,اخبار مدیران,البرز
  • کد خبر : 27918
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب