تيتر اخبار
  • 1403/02/10 - 18:42
  • - تعداد بازدید: 63
  • - تعداد بازدیدکننده: 60
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZLpe
در دیدار رئیس اتاق بازرگانی کوبا با معاون وزیر صمت کشورمان مطرح شد:

تعمیق روابط اقتصادی با کوبا از طریق حمایت از صنایع کوچک و متوسط و ارتباط‌گیری کسب و کارها

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی کوبا و سفیر کوبا در ایران با معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ضمن تاکید بر عملیاتی شدن توافقات دو کشور ایران و کوبا بر آمادگی واحدهای تولیدی توانمند ایرانی جهت تامین بخشی از نیازهای صنعتی و توسعه اقتصادی کشور کوبا تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» با بیان اینکه در سفر هیات‌های تجاری و مقامات دوکشور، توافقات بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: کشور ما عزم بسیار جدی برای اجرایی شدن هرچه سریعتر موارد مورد توافق دارد.

وی با اشاره به تعاملات کشورمان با این کشور آمریکای لاتین، افزود: حضور در نمایشگاه هاوانا و ارتباط گیری کسب و کارهای دو کشور و صنعتگران در رشته فعالیت های دارای ظرفیت مورد تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت می باشد و از مقامات کوبایی می‌خواهیم نیازمندی‌های این کشور در بخش‌های مختلف را اعلام کنند تا بتوانیم برای حضور و فعالیت شرکت‌های توانمند ایرانی در این حوزه بر اساس این نیازها برنامه‌ریزی مناسبی صورت دهیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در زمینه صنایع مختلف، اضافه کرد: ما آمادگی داریم با همکاری سازمان توسعه تجارت، زمینه حضور شرکت‌های ایرانی بیشتری را در نمایشگاه هاوانا سال 2024 کوبا بر اساس نیازمندی‌های آن کشور فراهم کنیم.

مقیمی همچنین به بیان ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌هایی از جمله نوسازی و بهسازی صنایع، انرژی، قطعات خودرو، مبلمان و دیگر حوزه‌ها از جمله صنایع کشاورزی و غذایی پرداخت.

رئیس اتاق بازرگانی کوبا نیز در این دیدار حوزه‌های انرژی و مواد غذایی را از محورهای اولویت‌دار برای ارتقاء مراودات با ایران دانست و گفت: از تعمیق روابط اقتصادی به خصوص در حوزه‌های مرتبط با تکنولوژی استقبال می‌کنیم.

" آنتونیو کاریکارته کورونا" همچنین بر تشکیل کمیته‌ای برای زمینه سازی و هماهنگی گسترش مراودات شرکت‌های ایرانی با کشور کوبا تاکید کرد و افزود:  می‌خواهیم کوبا هاب صادراتی منطقه باشد و کالاهای ایرانی از این طریق به دیگر کشورها به خصوص کشورهای آمریکای لاتین صادر شود و در این راستا بهترین پروژه‌ها را برای ورود شرکت‌های ایرانی انتخاب می‌کنیم.

«آلبرتو گونزالس کاسالس» سفیر کشور کوبا در ایران نیز در این نشست، گفت: کشور کوبا تاکید بر عملیاتی شدن توافقات مشترک در سفر مقامات دو کشور دارد و با توجه به اینکه عمده محور این توافقات اقتصادی است، خواستار این هستیم که توافقات طرفین به نحو احسنت عملیاتی گردد.

  • گروه خبری : سرخط خبرها,گروه اخبار مهم,گروه سایر اخبار
  • کد خبر : 26378
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب