تيتر اخبار
  • 1398/06/23 - 09:00
  • - تعداد بازدید: 48
  • - تعداد بازدیدکننده: 48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Zbz8
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد:

افزایش ۴۰ درصدی صادرات صنایع کوچک و متوسط

اصغر مصاحب گفت: یکی از هفت برنامه امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت، توسعه صادرات غیرنفتی است و در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 30 میلیون دلار كالا توسط بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد صادراتی در رشته صنعت‌های مختلف صادر شده است.

80ca3eeba24a4652941d0e2eaac2fb12869b97cf0a8dc9e9600712b0721e280a--sm.jpg
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مطابق آمارهای سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران، در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی توسط واحدهای صنعتي کوچک و متوسط (SME) انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
 
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، اصغر مصاحب با بیان این مطلب افزود: یکی از هفت برنامه امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت، توسعه صادرات غیرنفتی است و در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 30 میلیون دلار كالا توسط بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد صادراتی در رشته صنعت‌های مختلف صادر شده است.
 
به گفته او، توسعه و رونق فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات که تا امروز تعداد آن‌ها به بیش از ۱۳۰ شرکت رسیده است، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌شود.
 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه ‌کرد:‌ برای تحقق این مهم، در وهله نخست باید مراجع قانونی و سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با مقوله صادرات، آن‌ها را به رسمیت بشناسند.
 
مصاحب یادآوری کرد: ‌این دو مدل به‌عنوان راهبرد نفوذ در بازارهای هدف در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند و این سازمان نیز لایحه‌ای را تدوین کرد تا با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و استفاده از نظرات کارشناسی آن‌ها و در نهایت ارجاع موضوع به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، حمایت از کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات اتفاق بیفتد.
 
وي ادامه داد:‌ پس از به رسمیت شناخته شدن شرکت‌های مدیریت صادرات از سوی مراجع قانونی و دولتی یاد شده، واحدهای کوچک و متوسط نیز می‌توانند به آن‌ها اعتماد کرده و از ظرفیت‌های‌شان از جمله واحدهای تحقیق و توسعه استفاده کنند.
 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به توسعه خوشه‌های کسب و کار در این سازمان يادآور شد:‌ در این خوشه‌ها نیز می‌توان پس از اتمام پروژه توسعه، به ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی برای حضور در بازارها اندیشید و برنامه‌ریزی کرد.
 
مصاحب اظهار داشت: رقابت‌پذیری و توسعه بازار و بین‌المللی‌سازی، دو هدف مهمی است که فارغ از شرایط سیاسی و ارتباطات بین‌الملل در سطح صنایع کوچک و متوسط دنبال می‌شود و سعی داریم بر این اساس واحدها را استاندارد سازی کنیم.
 
وي همچنين به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه نيز اشاره كرد و افزود: کشورهای یاد شده سالیانه افزون بر ۱۳ هزار میلیارد دلار واردات انجام می‌دهند که ظرفیت بزرگی برای صنایع بزرگ، کوچک و متوسط و صنایع کشاورزی کشورمان محسوب می‌شود.
 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد:‌ علاوه بر آن‌ها، توسعه صادرات به چین، هند و کشورهای آفریقایی نیز در دستور کار است.
 
مصاحب در پایان خاطرنشان کرد:‌ بیش از ۷۷ هزار واحد صنعتي کوچک و متوسط (SME) در کشور وجود دارد که ۴۳ هزار واحد آن‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مجوز فعالیت داشته و از این تعداد، ۳۴ هزار واحد فعال‌اند.
  • گروه خبری : 1-3-اخبار سایت اصلی,1-1-اخبار ملي,آرشیو خبری سایت قدیمی
  • کد خبر : 7592
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب