تيتر اخبار
  • 1399/04/23 - 16:40
  • - تعداد بازدید: 57
  • - تعداد بازدیدکننده: 57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZiA9

جهش تولید و روان شناسی اقتصادی

محمد صابری

محمد صابري.jpg


دستیابی به شعار جهش تولید نیازمند فضای مطلوب روان شناسی است تا همه ظرفیت‌ها در مسیر ایجاد ثروت قرار گیرد. در این راستا استاندارد، پیشران و لازمه جهش تولید است.



هویت علم اقتصاد را "تولید" تشکیل می‌دهد و تولید هم تابع اصول علمی و ریاضی و البته عوامل جامعه شناختی و روان شناسی است. روان شناسی اقتصادی هم به معنی تحلیل عوامل و رفتارهایی است که انگیزه همه ارکان مستقیم و غیرمستقیم تولید و ایجاد ارزش افزوده یا ثروت واقعی را تقویت می‌کند تا امیدواری به رشد و توسعه و رونق اقتصادی به حداکثر برسد.



هویت جامعه شناسی تولید به این است که همه مردم در یک جامعه با همه منابع و دانش و توان خود وارد عرصه تولید واقعی شوند و همه بازارهای اقتصادی، اعم از پول و کار و کالا و سرمایه هم در خدمت تولید ملی قرار گیرند؛ تولیدی که هم در عرصه داخلی مورد احترام مصرف کنندگان و خانوارهاست و هم در خارج، از توان رقابتی بالاتری برخوردار است. این یعنی تولید هم باید همراه با استانداردها باشد.



از طرف دیگر "جهش تولید ملی" به‌عنوان شاه کلید اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم نیازمند فضای مطلوب روان شناسی است تا همه ظرفیت‌های ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت در همه مختصات سرزمین و جغرافیای طبیعی و انسانی و اقتصادی فعال شود و در مسیر ایجاد ثروت قرار گیرد.




برای این کار باید فضای اقتصادی همراه با انگیزه اقتصادی و سودآوری و نفع فردی و جمعی و ملی فراهم شود و البته شالوده همه این تلاش‌ها، رعایت بهداشت مالی و استانداردهای اقتصادی و تولید است. یعنی استاندارد، پیشران و لازمه جهش تولید است.



• مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی استاندارد


  • گروه خبری : يادداشت روابط عمومي,آرشیو خبری سایت قدیمی
  • کد خبر : 10905
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب